پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

شنبه 18 می 2024
پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

تاریخچه تاسیس موسسه همیاری و عمران شانجان

جمعیت خیریه شانجانی های مقیم تهران به نام موسسه همیاری و عمران شانجان این جمعیت در سال 1322 توسط تعدادی از خیرین و فعالان اجتماعی شانجانی تاسیس شده است که اکثر شانجانی ها در آن عضو هستند و به عبارتی خانه دوم همه شانجانی هاست.

در کتاب فولکلور شانجان در صفحه 188 از بنیانگذاران جمعیت خیریه شانجانی های مقیم تهران را به شرح زیر نام برده است
آقایان حاج حسین هلالی، حاج شمس احمدی، حاج حسینقلی شانجانی، حاج محمد قلی میرزا زاده نافع، مشهدی ابراهیم منسوبی، حاج فرج ابدی، حاج عبدالرسول هجری، حاج رضا بیداری، عباس خرده فروش، ابوالفضل نصرالله زاده، حاج علی اصغر خرم، مهندس حاج مختار خرم، حاج علی مروتی، حاج احمد مهرآذر و …

در یکی از روز های محرم سال 1345 تعدادی از شانجانی ها که برای مراسم عزاداری در منزل مرحوم حاج فرج ابدی جمع شده بودند تصمیم گرفتند یک مکان برای برگزاری مراسمات شانجانی ها خریداری کنند توسط تعدادی از شانجان یها د ران سال پول برای خرید مکان موسسه جمع آوری شد ولی مکتن مناسبی را نتوانستند پیدا کنند و پول ها یجمع آوری شده را به صاحبان آن برگردانند در سال 1354 شانجانی ها میشوند که سینما اسکار به متراژ 800 متر واقع در میدان رشدیه را برای فروش گذاشته اند جمعیت خیریه شانجانی ها مجدد تصمیم می گیرند تا از شانجانی ها برای خرید این مکان پول جمع آوری کنند. و پس از مدتی کوتاه سینما اسکار را خریداری و به نام جمعیت خیریه شانجان نام گذاری میکنند و تصمیم برای انجام برگزاری مراسمات مختلف و کار های اجرایی در خیریه میگیرند.

در کتاب فولکلور شانجان در صفحه 190 به اسامی اولین نمایندگان جمعیت خیریه شانجانی های مقیم تهران در سال 1346 اشاره کرده است که به شرح زیر می باشد آقایان حاج علی اصغر خرم، حاج عبدالرسول هجری، حاج حسین هلالی، قربانعلی امینی، ابوالفضل نصرالله زاده،ابراهیم منسوب شانجانی، حاج محمد ابدی، حاج فرج ابدی، خلیل رنجبری، حاج احمد مهرآذر، رحیم کیقبادی، اکبر کیقبادی و حاج علی مروتی  می باشد.

همه مسائل، و تصمیم‌ها کلان برای روستا شانجان در این موسسه با همکاری اعضای شورا و دهیاری و اهالی روستا گرفته میشود و این موسسه توسط 9 نفر از اعضای هیئت مدیره گردانده می شود که هر دو سال انتخابات برگزار می کنند و اهالی شانجان نمایندگان خود را در این موسسه برای رسیدگی به امور انتخاب میکنند.

موسسه همیاری و عمران شانجان دارای تشکیل چنین زیر مجموعه برای کارهای مختلف از جمله صندوق قرض الحسنه، صندوق ستاد جهزیه و امور خیریه، آشپزخانه در زیر زمین موسسه و… است.

اعضای هیئت مدیره موسسه همیاری و عمران شانجان بر این باورند که رسیدگی به امور یک اهالی روستا علاوه‌ بر پول به فکر، خلاقیت، همدلی، وحدت، یکدستگی در بین مردم شانجان نیاز است تا به یک روستا در سطح روستاهای اروپایی برسد. و قابل ذکر است تعصب در بین شانجانی ها اجازه نمی‌‌دهد تا یک شانجانی عضو کمیته امداد و یا بهزیستی شود بلکه از طریق جمعیت خیریه شانجانی ها دستش را گرفته و احیا می‌کنند.

لازم به ذکر است انتخابات هیئت مدیره و بازرس موسسه همیاری و عمران شانجان هر دو سال یک بار برگزار می گردد تا همشهریان عزیز بتوانند نمایندگان خود را برای رسیدگی به امور موسسه و روستای شانجان و همشهریان شانجانی انتخاب کنند.


اعضای هیئت مدیره فعلی موسسه همیاری و عمران شانجان

ریاست آقای مهندس ولی زحمتکش

دیگر اعضا آقایان
حاج ایوب علیپور، اکبر علیزاده، ابراهیم دنیاپیما،
مهدی نافع، جعفر پیشوا، رضا بیداری،
وحید اعظمی، علیرضا آرام جان و سرکار خانم فاطمه آرام جان


غرفه بخش کودکان در ماه محرم موسسه همیاری و عمران شانجان

برگزاری مراسم های مخصوص بانوان در موسسه همیاری و عمران شانجان

کمک به زلزله زدگان کشور توسط اعضای موسسه همیاری و عمران شانجان

لینک کوتاه خبر:

https://ahalishanjan.ir/?p=10557

تیلیغات شما اینجاست

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پر بازدید ترین ها
  • داغ ترین خبر ها