پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

شنبه 18 می 2024
پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

عباسقلی دهقان دیزجی شاعر نام آوازه شهرستان شبستر

متولد
عباسقلی دهقان دیزجی فرزند جعفر صادق شاعر نام آوازه منطقه گونئی آقای دهقان در تاریخ 1319/11/21 در روستای دیزج خلیل شهرستان شبستر دیده به جهان گشودند.

شغل
تخلص شاعری ایشان دهقان و درزی یعنی خیاط می باشد. وی دارای 7 فرزند می باشد که 4 دختر و 3 پسر  می باشد آقای دهقان 57 سال هست که به شغل خیاطی مشغول می باشد و در شهرهای مختلفی برای انجام شغل خود زندگی کرده اند. از جمله تهران، آبادان، اهواز، اصفهان، خوی می باشد.

خاطرات
یکی از خاطرات شغلی وی مربوط به دوخت پیراهن برای استاد شهریار می باشد که در همان سال در دیداری با ایشان این هدیه را تقدیم کردند. به بحث ورزش نیز اهمیت زیادی قائل هستند. به نوعی می توان گفت بیانگذار ورزش روستای دیزج خلیل بودند و خودشان هم در تهران سابقه فعالیت در رشته کشتی نزد پهلوان تختی را دارند.

فعالیت ها
از سمت های ادبی استاد دهقان باید به تاسیس انجمن ادبی شیخ محمود شبستری اشاره نمود که 17 سال است مسیولیت این انجمن را بر عهده دارند.

توصیه به جوانان و شاعران
جوانان از پدر و مادر خود غافل نشده و غرق در دنیای مجازی نشوید. و همچنین به ایمان و اراده اهمیت زیادی بدهید. و توصیه میکنم از سرقت ادبی جلوگیری کنید چون اشعاری که سرقت می شوند نه قابلیت تبدیل به کتاب را دارند و نه ارزش معنوی حرف های یک شاعر از درون خود بیرون می آید و احساس الهامی او است که همچون فرزند خود با ارزش می باشد.

آثار
اکثر اشعار استاد به زبان مادری خود یعنی ترکی می باشد که از آثار وی می توان به نمونه های زیر اشاره کرد :

1. محبت ماهنسی جلد 1 و2
2. ائلر جارچسی جلد 1 و 2
3. معنی سوره بقره به زبان شعر

لینک کوتاه خبر:

https://ahalishanjan.ir/?p=10392

تیلیغات شما اینجاست

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پر بازدید ترین ها
  • داغ ترین خبر ها