پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

شنبه 18 می 2024
پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

ما شانجانی ها برای صرف ناهار در روز تدفین شرکت نمی کنیم

اسلام بر همدردی، تسلیت و تعزیت به مصیبت ‌زده و مصیبت‌ دیده تأکید دارد اما متأسفانه آداب مجالس عزاداری امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده است. پذیرایی از تشییع‌كنندگان و عزاداران حاضر در مراسم خاکسپاری یكی از رسومی است که طی سال‌های اخیر به منظور جلوگیری از اعمال هزینه هایی که عموما اسراف بوده و متاسفانه در اغلب موارد تشریفات و چشم و هم چشمی نیز در آن بوجود آمده و در دین مبین اسلام مذموم واقع شده است، توسط اعضای هیئت مدیره موسسه همیاری و عمران شانجان برچیده شده، اما خانواده هایی هنوز براینگونه هزینه ها و رسوم مصمم هستند.

استحضار دارید که اطلاعیه موسسه همیاری و عمران شانجان که دو سال پیش، پیرو درخواست های مکرر شما عزیزان مبنی بر عدم انجام مراسم پذیرایی ناهار از شرکت کنندگان در مراسم تشییع و تدفین صادر گردیده بود توسط بسیاری از خانواده های محترم معزا مورد توجه قرار گرفته و رعایت شد. انجام این عمل اسلامی و ایرانی و سنتی بسیار زود مورد توجه سایر روستاها و شهرها نیز قرار گرفته و همگان این امر را تایید نموده و قدردانی می نمایند.

ضمن تشکر از خانواده هایی که به این امر اهتمام داشته و ناهار مراسم های تشییع و تدفین را حذف نموده و هزینه های آن را به امور خیرات اختصاص می دهند، از سایر عزیزان نیز تقاضا می شود کماکان به این توصیه عمل نموده و رعایت فرمایند.

همچنین از همشهریان گرامی تقاضا می گردد درصورت دعوت به مراسم های ناهار روز تشییع از طرف خانواده معزا اعم از شانجانی و یا دوستان و همکاران و همسایه ها و غیره، جهت صرف ناهار حاضر نشوند و اعلام نمایند که « رسم ما شانجانی ها این است که برای صرف ناهار در روز تدفین شرکت نمی کنیم ». انشالله که این عمل خدا پسندانه فرهنگ سازی شده و در کل جامعه جاری شود.

هیئت مدیره موسسه همیاری و عمران شانجان

لینک کوتاه خبر:

https://ahalishanjan.ir/?p=10537

تیلیغات شما اینجاست

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پر بازدید ترین ها
  • داغ ترین خبر ها