پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

شنبه 18 می 2024
پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

پایگاه خبری شانجان

حاج یوسف کلاهی شبستری کارآفرین نمونه کشور

حاج یوسف کلاهی فرزند غلامرضا در مرداد ماه ۱۳۲۳ خورشیدی در شبستر در یک خانواده اصیل متمدن چشم به جهان گشود ایشان تحصیلات ابتدایی و سیکل اول متوسطه را در شهر شبستر و پس از آن دوره دانش سرای تبریز را به پایان رساند و طبق معمول بایستی ایشان معلم میشد ولی به منظور کمک به خانواده عازم تهران شده و به کار آزاد مشغول گردید. در آن دوران اگر چه مانند هم سن و سال هایش شور کودکی را تجربه نکردند، اما برای روزها و سال های آینده و تبدیل شدن به یکی از کارآفرینان بزرگ کشور آماده شد و یکی از مهم ترین گام در این جهت را برداشت زمانی که تصمیم گرفت کار و کاسبی خود را راه بیندازد. اگرچه برای ایشان سخت بود اما تجربه های بسیاری را برایشان به ارمغان آورد که بسیاری از آن ها زیربنایی برای ساختن سال های بعدی زندگی اش شد.

در سال 1339 با شرکا کارخانه کوچک آبمبوه تاسیس نموده و با تلاش و پشتکار این کارخانه را توسعه داده و با کیفیت مرغوب دو کارخانه بسیار مجهز و بزرگ در ساوه و فیروز کوه با انواع آبمیوه های متنوع سن ایچ (شرکت عالیفرد) که خیلی زود به برند شناخته شده در بازار  تبدیل شد نخستین محصولات این کارخانه با نام های «سن کوئیک» و «سن تاپ» وارد بازار شد ولی بعد به دلیل خارجی بودن و تذکر وزارت ارشاد مجبور به تغییر آن شدند؛ نام انتخابی جدید آن ها « سن ایچ» بود که خیلی زود توانست جای خود را در بازار باز کند و مورد توجه قرار گیرد. نکته مهم در این بین کیفیت محصولاتشان بود، موضوعی که از جوانی و زمان کار را بازار آموخته بود، او می دانست برای جذب مشتری کیفیت حرف اول را می زند. از نوع آوری های مهم حسین علیزاد در صنعت آبمیوه می توان به استفاده بسته بندی های ویژه تتراپک و کامبی بلاک در کشور اشاره کرد که در کارخانجات او برای ماندگاری بیشتر آبمیوه و شربت ها مورد استفاده قرار گرفت.

حسین عالیزاده اینگونه تعریف می کند: حاج یوسف کلاهی آرامش و صبر بزرگترین ویژگی او بود. دست پر برکتی داشت و به هر کاری دست می زد حتما در آن موفق می شد. از معامله کردن نمی ترسید و خرید های بزرگ را به امید فروش انجام می داد و اصلا نگران پرداخت آن نبود. فردی خوش اخلاق و محترم بود. احترام همه را نگه می داشت و برای همه حرمت قائل بود. همین ویژگی ها موجب موفقیت او می شد و روز به روز محصولاتش در بین مردم رواج پیدا کرد و مورد استقبال واقع شد.»

حاج یوسف کلاهی به همراه شریک کاری ایشان آقای حسین عالیزاده در طول این سالها صاحب چندین شرکت بودند
1- عالیفرد 2-سن ایچ 3- سایه سمن 4- شیوا 5- بوک اشتاین که در مجموع چندین هزار نفر پرسنل در شهرهای اسلامشهر و فیروزکوه و کرج که عمده تولیداتشان آبمیوه، شربت، پاستیل، کروسان و نسکافه است مشغول به کار بودند.

حاج یوسف کلاهی از کارآفرینان نمونه کشور در تاریخ 1 اسفند ماه سال 1402 در سن 79 سالگی درگذشت و در قطعه 76 بهشت زهرا تهران با حضور پر شکوه علاقمندان ایشان و همشهریان عزیز شهرستان شبستر به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

در این سالها حاج یوسف کلاهی همواره کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها به خصوص در شهرستان شبستر و پرسنل شاغل در کارخانجاتشان که گرفتاری در زندگیشون داشتن چه مادی چه معنی مثل پدر در کنارشون بود و مشکلاتشون رو حل میکردند و از دیگر کارهای خدمات ارزنده ایشان میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد.

یکی از بنیانگزاران اصلی مسجد نور شبستری ها در تهران
یکی از بنیانگزاران درمانگاه سلامت شبستری ها
عضو هیئت مدیره جمعیت خیریه شبستری های مقیم تهران چندین دوره متوالــی
ساخت حسینیه حضرت زهرا (س) در سه طبقه در محله سی و سه بیـگ شبستر
بازسازی و نوسازی کامل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله سی و بیگ شبستر
اهدا یک دستگاه پژو پارس به دانشگاه پیام نور شبستر
اهدا یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان شبستر
اهدا  یک دستگاه مزدای دو کابینه به خیریه آوای مهر شبستر
تاسیس دانشگاه پیام نور شعبه شبستر در سال 1379 ساختمـــان دو طبقه ای به مساحت 3000 مترمربع
مشارکت در احداث ساختمان جدید خیریه آوای مهر شهرستان شبستر و پروژه ورودی پایگاه هلال احمر شهرستان شبستر و…

لینک کوتاه خبر:

https://ahalishanjan.ir/?p=10602

تیلیغات شما اینجاست

1 نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پر بازدید ترین ها
  • داغ ترین خبر ها